Thursday, June 5, 2008

Suka duka di UiTM..

Hampir 5 thn aku blajo kt UiTM ni...
Start Diploma Sains Komputer dr Jun 2003 hingga Mei 2006 kt UiTM Jengka..
Pastu, aku smbg plak ijazah kt UiTM Shah Alam amik Teknologi Maklumat
dr Julai 2006 sampai Mei 2008..

Bile blajo ni kdg2 rase x sabau nk abes..nk cepat keje konon..
pastu bile dh keje nnt prg kate mesti nk blajo balik..
tp, tula hakikat manusia kan, x puas dgn ape yg ade..

Hehe..aku pon camtu gak kot..
tp skrg Alhamdulillah..aku dh sampi ke akhir sem..
harap2 aku lulus dgn cemerlangnyer..
takut nie, next week result kuar..
apela nasib aku..huhu..

Klu nk ckp psl kenangan sgt la banyak..
ade yg manis, ade gak yg pahit..
kt sinila, aku kenal apa itu:

persahabatan..
kasih syg..
kehidupan..
kebahagiaan..
kesabaran..
n mcm2 lagi..

semuanya mengajar kite erti kesabaran...
hehe...

kite ni cume manusia biasa yg hanya mampu merancang je n ALLAH yg menentukan..
apepon terjadi kenela sabar dgn dugaan yg dtg..
Semua dugaan yg dtg ni, pasti ade hikmah ygtersurat di sebaliknya..
yg penting...

HIDUP MESTI DITERUSKAN..walau apepon berlaku..

lupe plak nk ckp..
aku rs kt sinila aku jumpa mcm2 ragam manusia ni..
ntahla..
ade yg baik sgt tp rupenye hipokrit je..
hehe..
ade gak yg nmpk nakal, tp hatinyer suci murni..

smpi aku rs susah nk percaya pd org skrg..
sbb luaran blom tentu menggambrkn dalamanye..
hehe..apela aku mengarut ni..
haha...

ermm...
apepon, ini semua kenangan yg bisa menjadikan kita lebih tabah n berhati-hati dlm kehidupan nnt..








No comments: