Wednesday, October 8, 2008

Kisah Rayeku..

Salam..
lame sungguh tak mengupdate blogku ni..
apepon..
aku nk ucapkn Selamat Hari Raya..
Maafkan salah silap sepanjg perkenalan yer..

nk gak citer sikit kisah raye aku..
hehe..

mcm biase..aku x de nk balik kg cam org lain..yela..kg aku n umah aku dekat sgt..
klu naik motor, x sampi 10 min pon..
hehe..
so pg raye tu kitorg satu famili : abah, mak, kaklong, aku, ila, ina n zaim bersiap2 tuk ari rayela..
pas solat raye tuh..kitorg sekeluarga saling bermaafan antara 1 sama lain..cam thn2 sblm ni...

then...
kitorg pon gerak g umah atuk n nenek aku yg tak brp nk jauh tue..
kat sane, adik beradik mak aku dh ade..tp sedey sbb mokde odw dr melaka umah mertua die..
biasenye,,mmg lengkapla famili atuk aku nie...
tp thn ni ade atuk, nenek, famili aku, famili mak ngah n famili moksu...
agenda bersalam-salaman n bermaafan pon dilaksanakan seperti biase di kalangan kami..

didahului nenek aku mintak maaf kt atuk, diikuti anak2 n menantu n cucu2 nyer...
huhu..
part ni mmg menyayukan hati tau....
pastu, part yg paling ditunggu oleh mereka yg blom keje lg..
hehe..
mestila pasrt bg duit raye..
dan aku rs sungguh bertuah sbb aku berpeluang bg duit raye tuk pertama kalinyer...
hehe...

then, kitorg pon berziarahla ke rumah sedara mare yg terhmpir...

tp sedeyla..aku x puas beraye..
cuti kejap sgt..
harap2 dpt smbung raye lg..
hehe.







.

1 comment:

saraidris said...

xaci damai color baju rayamu..bersamaan dgn baju raya ku..tidak...hhihihi