Friday, October 17, 2008

setitis darah..seribu harapan...

sblm bercakap lebih lanjut..
aku rs secare kebetulan hidup aku dikelilingi perkara yg berkaitan dgn ubat, darah, hospital n sbgnyer..hehe..
yela..dulu ms diploma, aku join pbsm..
yg organize program derma darah ms kt kampus...

tp skrg ni aku keje kt hospital plak..wpon bukan sbg doktor atau nurse..
aku ttp dikelilingi para doktor, nurse n pesakit..huhu..

baru2 ni, ade poster ditampal kt HSA (Hospital Sultanah Aminah) berkenaan dgn program derma darah yg akan dibuat kt jb..
sedey aku x dpt derma..sbb time tuh balik bp plak..

tp yg lebey sedey bile bc poster tu ialah..

"Tabung Darah HSA mengalami kekurangan darah yg kritikal terutama darah O n B"

kebetulan plak, aku mmg drh O..
camne nk derma,time tuh nk balik plak..
tp xpela..blood bank kt tgkt bwh jer..lenkali lehla aku g derma kt situ terus...

tula..sblm kite sakit..apela salahnyer kite same2 bantu org yg memerlukan..
aku bukan nak berkempen tp just nk menyeru jer..hehe..mane2 yg layak tuh rajin2kanla derma darah..byk benefitnyer...
yg pntg..kite leh tlg org yg memerlukan...
INSYA-ALLAH...

1 comment:

Anonymous said...

nak tya...awk keje kat department mana eik? kalau bukan doc, nurse.. awk ni misti keje PT kan!! tak pon keje PPK....

sy pon keje HSAJB gaks.. tapi sy tak kenal awk....