Tuesday, February 3, 2009

Best Nite PULADA

haha..
lom pape aku rase nk ketawa...
nape ek?
korg dgrkan dialog aku dgn kwn aku ni..

lebey kurang jam 10.45 pg..di puduraya..senin..26 hb 1 2009..

tepon aku berbunyik...panggilan dr yani..

yani: hello damai..ko kt ne?
aku: hello..aku kt pudu ni..nk balik bp.. nape?
yani: ko leh tlg aku x?
aku: tlg ape?
yani: ade mmber aku dak PULADA ade dinner sabtu ni, 31 hb 1 2009.. tp die xdek partner..
leh x ko jadik partner die?
aku: hah? ko biar betul? ko g x?
yani: mule2 die ajak aku, pastu aku kene keje la sabtu ni..huhu.. bolehla eh?
aku:(pening2 ni nk pikir jwpnnyer).. yani, nnt aku bgtaula jwpannyer ek..
yani: ok..as soon as possible tau.. paling lmbt, mlm ni..
aku: ok..nnt aku bgtau...daaa..

talian diputuskan..tut..tut..tut..

ms tuh aku kt pudu dgn zeha..thanks dear anta aku smpi pudu..sian ko..

aku: zeha, camne ni..member aku mintak tlg jadik partner die dak PULADA..
zeha: g jela..ape salahnyer..
aku: huhu..nntla aku pk kan..


akhirnye, aku setuju gakla..sbb sian plak kt member2 aku tuh..just teman..yg pntg dpt mkn free..
hahaha..

makanyer, aku pon joinla majlis mkn mlm pegawai muda ATM tuh..majlis ni jugak dikenali sbg Best Night..pasni masing2 akn teruskn kerjaya sbg askar di seluruh negara..huhu..
byk pengalaman mlm tuh..yg pntg protokol diorg yg mcm2.. dr jalan, mkn n mcm2 lagikla..

antaranyerla kan...

majlis actually start dlm kul 8.tp before tuh sume akan berada kt lobi PERSADA tu..sume berbual2 n buatla ape yg patut esp amik gmbo..haha...air pon ade disediakan.. then, diorang ade sesi bergmbr sesama pegawai muda..then, barula masuk ke dewan...
then, tggu VIP iaitu komandan..pgkt yg paling tggila tuh..
mmber aku bgtau, yg laki2 akan tarikkan kerusi tuk pompuan..diorg xleh tarik sendirik...tu dah kire mensabotaj majlis..hehe..best gak tuh..bukan senang nk suh org tarikkan kusi tuk kite..haha..

pastu aku diajar protokol tuk makan..huhu..makan pon ade protokol..sabo jek
mula2..pasal nk amik sudu, garfu n pisau..kene amik ikut giliran n psgn yg betul..jgn pakai amik je..haha..
then makan akan diiringi muzik..kalau muzik berhenti, kene stop makan..pastu kene makan bile komandan dh start makan. so, kenela alert mata tu...
seb baik band ATM tuh buat lagu slow2..kalau x, mmg x sempat la.....
seb baik mkn best.. org belanje..mmgla sedap...

then, majlis diteruskan dgn persembahan nyayian, lakonan. majlis diakhiri dgn tarian poco2 dan mcm2 lagi yg disertai oleh sume tetamu yg hadir.. hehe..seronok gak...dapat pengalaman baru n kawan baru...

aku ber8 ms tu iaitu.. aku, syafiq, misha, fahmi, myra, shah, ana n amir...

ade mase lehla jumpe lagi..
anyway, gud luck n all d best..
selamat menjalankan tugas sbg tentera yg berkaliber...







ps: x leh letak gmbo byk2..kang gosip..hua hua hua..

2 comments:

.: RuFaI :. said...

la macam tu ke asal citernye...hehe xtau pun...xpe yop kt buat bnyk gossip...hehe...

damai said...

haha..tula pasal..ni namenyer bidan terjun..member punye pasal, x pelah..
yg pntg mkn best..hehe..